Logo Forda auto-watin - logo

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo i ochrona są najważniejsze

 

Samochód posiada standardowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne i kurtyny powietrzne oraz poduszkę zabezpieczającą kolana kierowcy.

Zaawansowany elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESC

pomaga utrzymać kontrolę nad samochodem. Z kolei supernowoczesny system alarmowy
pomoże ochronić Twój samochód przed kradzieżą.

System stabilizacji przyczepy

System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) wykrywa wychylenie przyczepy i zmniejsza prędkość pojazdu, poprzez ograniczenie momentu obrotowego silnika i stopniowe zwiększanie nacisku hamulców na wszystkie koła. Przywraca to stabilność i pozwala to na zwiększenie kontroli nad holowaną przyczepą.


 

Dodatkowa kontrola podczas zjazdu ze wzniesień

Zadaniem układu kontroli zjazdu ze wzniesień (HDC) jest regulowanie prędkości zjazdu podczas jazdy terenowej bez potrzeby korzystania z hamulca bądź pedału gazu. Co więcej system działa zarówno podczas jazdy do przodu, jak i cofania.


 

Ford SYNC 2 z funkcją Wzywania pomocy

Kluczowym elementem systemu Ford SYNC 2 jest funkcja Emergency Assistance. Uruchamia się, gdy dojdzie do wypadku, w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Tak długo, jak telefon komórkowy jest podłączony do Ford SYNC, system może wykorzystać go do połączenia się ze służbami ratunkowymi,


aby podać im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS) oraz umożliwić rozmowę z kierowcą. Połączenie można przerwać w dowolnym momencie.



*Funkcja Wzywanie pomocy jest elementem systemu Ford SYNC 2. Uruchamia się, gdy dojdzie do wypadku - w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Funkcja ta nawiązuje bezpośrednie połączenie z numerem 112 za pośrednictwem sparowanego z Ford SYNC 2 telefonu komórkowego wyposażonego w Bluetooth. Funkcje odczytywania wiadomości SMS oraz Wzywania pomocy nie są obsługiwane we wszystkich europejskich językach.

System ESC – pełna kontrola w każdych warunkach

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) nieprzerwanie monitoruje ruch pojazdu. Wyczuwa wszelkie odchylenia od wybranego toru jazdy (np. wpadanie w poślizg) i dokonuje automatycznej korekty pozycji samochodu na drodze. System ten pomaga w utrzymaniu kontroli nad samochodem i skróceniu drogi hamowania w sytuacjach awaryjnych.


 

Ochrona przed przewróceniem

System kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu (ROM) monitoruje zachowanie samochodu i wyczuwa utratę stabilności. W momencie zagrożenia system ROM doprowadza do interwencji ESP, który przywraca pojazdowi odpowiednią stabilność


 

Dodatkowa kontrola podczas ruszania pod górę

System ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA) sprzężony jest z układem hamulcowym i utrzymuje nacisk na hamulce przez dodatkowe 2,5 sekundy. Zapewnia to kierowcy czas i kontrolę podczas przekładania stopy z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.


 

Maksymalna przyczepność przy minimalnym wysiłku

Zaawansowany system kontroli trakcji (TCS) zapewnia maksymalną przyczepność i stabilność zawsze, gdy są one najbardziej potrzebne. W przypadku wykrycia poślizgu koła przy małej prędkości, system ten kieruje większy moment obrotowy na koło dysponujące w danej chwili lepszą przyczepnością.


 

Pełna kontrola, bez względu na obciążenie

System kontroli obciążenia pojazdu (LAC) współpracuje z ESP i reaguje w zależności od całkowitego obciążenia Twojego nowego Forda Ranger. Zapewnia to maksymalną stabilność i odpowiednią kontrolę nad samochodem. Układ ten jest bardzo wartościowy szczególnie w przypadku samochodów stworzonych z myślą o ciężkiej pracy – takich jak nowy Ford Ranger.


 

Dodatkowa moc przy hamowaniu awaryjnym

Układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) pomaga w osiągnięciu maksymalnej skuteczności hamowania w sytuacjach awaryjnych. System rozpoznaje sytuacje nagłego hamowania i automatycznie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym w celu zapewnienia maksymalnej siły hamowania. Dodatkowo, gdy dojdzie do awaryjnego hamowania, system EBL samoczynnie włącza światła awaryjne pojazdu, aby ostrzec innych kierowców o zagrożeniu.


 

Skoordynowane systemy bezpieczeństwa aktywujące się w ułamku sekundy

Oprócz wytrzymałej konstrukcji oraz pełnego zestawu standardowych poduszek powietrznych nowy Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) Forda Ranger obejmuje także napinacze pasów bezpieczeństwa, cofającą się kolumnę kierownicy i pedały. Każde z tych rozwiązań współdziała ze sobą, zmniejszając ryzyko obrażeń podczas wypadku.

System pomiaru ciśnienia w oponach

Odpowiednie ciśnienie w oponach to oszczędność paliwa, niższe zużycie opon oraz wyższy komfort i bezpieczeństwo. Dlatego właśnie czujniki nieustannie monitorują każde koło i ostrzegają kierowcę o spadku ciśnienia, pozwalając na wczesną reakcję i szybkie rozwiązanie tego niebezpiecznego problemu.


 

Zabezpieczenie samochodu przeciwko kradzieży

Zaawansowany alarm Thatcham (kategoria 1) oraz immobilizer skutecznie odstraszą złodziei oraz pomogą zapobiec kradzieży samochodu w przypadku włamania.


 

Pierwszy w historii pick-up nagrodzony 5 gwiazdkami w testach Euro NCAP

Wszechstronny pakiet bezpieczeństwa Forda Ranger zawiera szeroką gamę rozwiązań – od poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, przez boczne kurtyny powietrzne, poduszki boczne chroniące tułów oraz


poduszkę chroniącą kolana kierowcy, po zaawansowany elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP). Nic dziwnego, że Ford Ranger stał się pierwszym w historii pick-upem nagrodzonym przez Euro NCAP maksymalną liczbą pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo.

Skontaktuj się z
naszym sprzedawcą

Artur Lehmann
Kierownik Sprzedaży
Flotowej Samochodów
Dostawczych

tel.: 61 8117 362
kom: 515 264 089
artur.lehmann@auto-watin.pl

Marta Nowak
Specjalista ds.
Sprzedaży Samochodów
Dostawczych

tel.: 61 8177 369
kom: 504 082 911
marta.nowak@auto-watin.pl

Błażej Matecki
Specjalista ds.
Sprzedaży Samochodów
Dostawczych

tel.: 61 8177 368
kom: 504 082 449
blazej.matecki@auto-watin.pl